Nieuws

Terug naar het overzicht

Open dagen Rodi Media met Sail 2015 groot succes

Geplaatst op door Rodi Media

Open dagen in Diemen en Sail groot succes

Rodi Media is klaar voor de toekomst. Tijdens de open dagen, afgelopen 19, 20 en 21 augustus in Diemen, stond de deur wagenwijd open voor (toe)leveranciers, belangstellende rotatieklanten, mediarelaties en eigen medewerkers om een kijkje te komen nemen bij volgens velen de mooiste en beste drukkerij van ons land. Professionaliteit, drukkwaliteit en betrokkenheid zijn de Rodi Media kernwaarden om print centraal te kunnen blijven stellen.

Na een gedurfde investering en een turbulente periode van twee jaar opbouwend aan de weg timmeren heeft een unieke samensmelting plaatsgevonden van twee waterloze Cortina’s; de drukpers uit Broek op Langedijk verhuisde naar Diemen om daar een harmonieuze twee-eenheid te vormen met de daar al aanwezige drukpers.

Het voor iedereen toegankelijke kijkje achter de Rodi Media schermen ontlokte genodigden de bekende ‘Wauw’-kreten. Relaties van ‘all over the world’ kwamen naar Diemen. Er waren gasten uit Japan, Finland, Duitsland en ook vanuit ons land was er veel interesse voor de onbegrensde, innovatieve en revolutionaire drukactiviteiten en -mogelijkheden in Diemen.

Het enthousiaste presenteren van de drukkerij in Diemen liet relaties en eigen personeel kennismaken met het blijvende geloof in print. ‘Op de toekomst voorbereid’ leek wel het thema tijdens de open dagen. En eigenlijk is dat ook zo. Het kunnen drukken van alle gangbare krantformaten is mogelijk. En er is vraag naar. Veel vraag. Boeiend waren de kijkjes in de drukkerij. Bezoekers maakten kennis met de ‘workflow’. Van aanlevering van een bestand, via de technische verwerking, het maken van drukplaten op de CTP-afdeling, het drukken en het afhandelen van de drukorder tot transport en uiteindelijk verspreiding.

Om de boot niet te missen, was een aantal relaties uitgenodigd om mee te ‘Sailen’. “Ontmoet het waterrijke Noord-Holland en de waterloze pers”, grapte een leverancier. En hij had gelijk. “Water is goed om te drinken, maar uit het oogpunt van milieuaspecten niet meer om mee te drukken. Doordat er bij Rodi Media geen water wordt gebruikt tijdens het afdrukproces zijn de inktpunten scherper, de kleuren helderder en is er afvalvermindering.”

Rodi Media is voorbereid op de toekomst.

Terug naar het overzicht