Nieuws

Terug naar het overzicht

Jubileumuitgave 40 jaar Rodi Media

Geplaatst op door Rodi Media

Beeld: Kunstschilder Henk Veen. www.henkveen.nl

‘We zijn klaar voor onze tweede jeugd’
Voor het 40 jarig bestaan is deze jubileumuitgave gemaakt om ook zakelijk Noord-Holland bij te praten over Rodi Media en de blik op de toekomst. Het magazine wordt wordt samen met nhzaken verspreid bij Noord-Hollandse ondernemers. Bekijk hieronder de jubileumuitgave.

Offline communicatie springlevend
Er bestaat veel symboliek rondom een 40e levensjaar. Veel van die symboliek is gebaseerd op het idee, dat na je 40e het leven opnieuw of pas écht begint. “Grappig genoeg past dat op dit moment zomaar heel goed bij ons als jubilerend Rodi Media. Want terwijl de goegemeente denkt dat online de heilige graal is, laten wij zien dat offline communicatie nog springlevend is en voldoende basis biedt voor een gezonde tweede jeugd”, weet Eric Kooij, commercieel directeur van Rodi Media.

Om te vervolgen met: “Wekelijks rollen er bij Rodi Media zo’n kleine miljoen eigen huis-aan-huisbladen van de persen. Voeg daarbij de printproductie van externe uitgeverijen en het beeld is duidelijk. Maar om ons bedrijf louter als ‘krantenspecialist’ te kwalificeren, is te kort door de bocht. Rodi Media is in 40 jaar tijd – en zeker de laatste jaren – uitgegroeid tot een allround printmediabedrijf, dat voorziet in een brede offline communicatiebehoefte. Of dat nu lokaal huis-aan-huis is, regionaal of doelgroepgericht. Tevens weten wij de lezers online ook uitstekend te bereiken via www.rodi.nl”

Bewezen
De insteek van de jubilaris is om inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties met elkaar te verbinden. Kooij daarover. “Ondanks de sterke opkomst van online media blijven we geloven in de kracht van onze fysieke huis-aan-huiskranten, aansprekende glossy’s en B2B-magazines. Daarin hebben we ons ruimschoots bewezen. We zijn bovendien een zelfstandig en gezond familiebedrijf met een hoge betrokkenheid bij de regio waarin we werken. Logisch dat we ons daarom graag verbinden aan tal van maatschappelijke initiatieven. Zo zijn we bijvoorbeeld mediapartner van AZ, partner van het KWF en betrokken bij De Waaier en De Uitdaging. En zo zijn er in Noord-Holland talloze samenwerkingsverbanden, op allerlei terreinen.”

Stevige positie
Een groot deel van de uitgaven van Rodi Media is gericht op de consument, maar het zakelijke netwerk is de laatste jaren sterk gegroeid. “Rodi Media heeft binnen de zakelijke markt een stevige positie veroverd. Met de twee exclusieve glossy’s, Noord-Hollandse Zakenvrouwen en Zakenmannen, en nhzaken is Rodi Media in dat segment goed vertegenwoordigd. Onlangs is daar een mooie titel aan toegevoegd: Regio Alkmaar Magazine, het enige business-to-businessmagazine in de regio Alkmaar. “Het was een bewuste keus om dit blad aan onze portfolio toe te voegen. Regio Alkmaar Magazine is een prachtig en herkenbaar businessblad met een rijke historie dat uitstekend bij ons past. Met nhzaken en de glossy’s NH Zakenvrouwen en NH Zakenmannen hebben we namelijk al een sterke connectie met het bedrijfsleven in de regio.”

Klaar voor tweede jeugd
De vraag naar unieke producties blijft en wij kunnen die vraag goed beantwoorden door onze netwerken op een slimme manier te gebruiken en te benutten. Zo vergroot je aan zowel de zakelijke als particuliere kant de mogelijkheden. We zijn klaar voor onze tweede jeugd.”

Terug naar het overzicht