Rodi Media investeert in lokale media door overname huis-aan-huis kranten van DPG Media.

Per 1 juli neemt Rodi Media de edities Alphens Nieuwsblad en de Gouwe Koerier over van DPG Media. Deze edities hebben een gezamenlijke oplage van ruim 70.000 exemplaren.

Vanuit de samenwerking binnen AdLocal zijn gesprekken gevoerd tussen DPG Media en Rodi Media over wie het beste de lokale huis-aan-huiskranten kan exploiteren, zodat deze kranten hun rol in de maatschappij kunnen blijven vervullen. De conclusie is dat de huis-aan-huiskranten de beste toekomst tegemoet zien bij partijen die zich volledig focussen op dit product.

Lokale communicatie blijft een grote rol spelen in het dagelijks leven. De huidige coronapandemie laat tevens zien dat de lokale media een sterke schakel zijn in het steunen van lokale initiatieven en het in beweging brengen en verbinden van de inwoners uit een regio.

Via lokale communicatie wil Rodi Media de lokale samenleving laten bloeien. Door juist te investeren in unieke content en een crossmediale aanpak gelooft de uitgeverij dit op een duurzame manier te bereiken.

Matthijs Malipaard, Commercieel Directeur Rodi Media: “Door de samenwerking binnen AdLocal borgen we het immense bereik en de waarde van huis-aan-huiscommunicatie. Met de overname gaat Rodi Media verder op de ingeslagen weg om onze missie te vervullen: verbindingen creëren via crossmediale communicatie en daarmee de lokale samenleving laten bloeien.”

Deze verkoop is bij DPG Media onderdeel van de verkoop van meerdere huis-aan-huiskranten aan lokale uitgeverijen. DPG Media blijft actief betrokken bij de huis-aan-huiskranten door de landelijke verkoop en samenwerking binnen Adlocal.

Rodi Media en DPG Media doen er alles aan om deze overgang soepel te laten verlopen, zowel voor de adverteerders als voor de lezers, zodat men geruisloos kan genieten en profiteren van de lokale content in de krant, op website en via social media.