Nieuws

Papieren folder blijft populairst

Geplaatst op door Rodi Media

13 miljoen Nederlanders lezen wel eens reclamefolders. Daarmee blijft de folder onverminderd populair. Wel zien we een verschuiving. Het aantal digitale folderlezers stijgt; 7% (+2%) leest alleen digitale folders en 34% (+3%) zowel papier als digitaal. Deze stijging gaat echter nauwelijks ten koste van de papieren folder. Nog steeds leest 55% van de Nederlanders alleen een papieren folder. Daarmee blijft het totale folderbereik op peil. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2017, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).

Papieren folder ook in 2016 populair

Geplaatst op door Rodi Media

Voor de derde keer heeft NOM de cijfers bekendgemaakt van de NOM Folder Monitor. De cijfers laten zien dat de papieren folder niet aan populariteit heeft ingeboet. Nederland beschikt over 12,7 miljoen folderlezers. Wel 62% van de Nederlanders leest alleen de papieren folder. Zij doen dit om op de hoogte te zijn van aanbiedingen maar ook ter ontspanning, vooral in de avonduren. En ze worden er actief van: meer dan 80% komt in actie na het lezen van een papieren folder.

Speciale bewaarkrant ‘een dagje uit dichtbij’

Geplaatst op door Rodi Media

Noord-Holland–Het eerste product van de samenwerking tussen Holland Boven Amsterdam en Rodi Media is de krant Holland Boven Amsterdam, een dagje uit dichtbij. In drie edities, Top van Holland, Hart van Holland en West-Friesland wordt de krant deze week verspreid met diverse zondagsbladen van Rodi Media. Met een totale oplage van 313.000 exemplaren. De bewaarkranten staan vol met allerlei tips over het prachtige woongebied Holland Boven Amsterdam.