Cases - Cool kunst en cultuur
‘De samenwerking met Rodi is familiair te noemen’
Allebei diepgeworteld in het Dijk en Waardse, beide een hechte bedrijfscultuur en met het menselijke aspect voorop: dát is wat Cool kunst en cultuur en Rodi Media bindt. Niet gek dus dat beide organisaties al jarenlang succesvol en fijn samenwerken. Voor communicatie in de breedste zin van het woord hangt Suzanne Boers, marketingmanager bij Cool kunst en cultuur, aan de lijn met Rodi-redacteur Patricia of verkoopmanager Betty.
Klant
Cool kunst en cultuur
Dienst
Advertentie krant, Branded Content, magazines en drukwerk
Wederzijds partnerschap
Van persoonlijke verhalen van artiesten tot aankondigingen van nieuwe voorstellingen en populaire winacties: Rodi spreekt onze taal en is precies daar waar onze doelgroep ook zit”, vertelt Suzanne enthousiast. “Nieuwsblad Dijk en Waard editie Heerhugowaard en editie Langedijk, de twee fusiegemeenten waarbinnen Rodi en Cool actief zijn, worden goed gelezen. Dat horen we vaak terug van onze bezoekers. Niet voor niets hebben we een heuse Rodi Media-zaal. Die overigens ook regelmatig door hoofdsponsor Rodi zelf gebruikt wordt voor events en bijeenkomsten. En Rodi is andersom weer blij met onze cultuurpagina’s, waar andere adverteerders graag bij in de buurt staan met hun promoties. Zo werkt ons partnerschap twee kanten op.”
Crossmediaal lokaal adverteren
De afgelopen jaren maakte Cool dankbaar gebruik van een breed pakket aan mediamiddelen: tweewekelijks staat het cultureel centrum met een advertentie in de krant. En ook met persberichten, artikelen in de nieuwsbrief van Rodi Dijk en Waard en op nieuwsplatform Rodi.nl. Tot slot komt Cool kunst en cultuur regelmatig op de Rodi-socials voorbij. En dat werkt, zo ziet Cool terug aan de duizenden bezoekers op jaarbasis.
‘Rodi spreekt onze taal’
Suzanne: “Zowel Rodi als wij van Cool weten precies wat er speelt in de gemeenschap. Dat we beide zo dicht bij de mensen staan en zelf ook gemoedelijk van karakter zijn, bindt ons.” De samenwerking is na al die jaren zelfs bijna familiair te noemen."
Suzanne Boers
Marketingmanager | Cool Kunst en Cultuur
Warme band en korte lijntjes
Suzanne: “Zowel Rodi als wij van Cool weten precies wat er speelt in de gemeenschap. Dat we beide zo dicht bij de mensen staan en zelf ook gemoedelijk van karakter zijn, bindt ons.” De samenwerking is na al die jaren zelfs bijna familiair te noemen. “Niet zelden heb ik met Betty persoonlijke gesprekken, naast dat we elkaar vinden op zakelijk vlak. De lijntjes zijn kort en de band is warm. Want hoewel we vaste mediamomenten hebben, is een ad hoc-promotie altijd mogelijk. Bijvoorbeeld als we op korte termijn nieuw personeel zoeken.” Dat gevoel van bijna familie zijn, dat herkent redacteur Patricia wel. “Al jaren ben ik kind aan huis bij Cool, zowel zakelijk als privé. Niet alleen omdat er een prettige sfeer hangt, maar ook omdat er zulke leuke mensen werken die enorm veel passie hebben voor kunst en cultuur. Interviews verlopen heel gemakkelijk en de medewerkers van Cool denken graag met fotografe Alexandra en mij mee. Met elkaar maken we artikelen waar we trots op mogen zijn. Bijvoorbeeld over het feit dat Cool haar deuren openstelt voor iedereen in Dijk en Waard; de jeugd komt aan bod tijdens onder meer Cool voor School en voor ouderen zijn er initiatieven als Stichting Vier het Leven. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.” Ook verkoopmanager Betty werkt graag samen met Cool: “Als partners hebben we samen al veel bereikt. Ons partnerschap is solide en betrouwbaar. Niet alleen op professioneel gebied, ook drinken we regelmatig informeel een kop koffie. Dat maakt de samenwerking nog plezieriger en onze band nog hechter. Laten we blijven streven naar succes en groei, zoals we altijd hebben gedaan.”
‘Streven naar succes en groei’
“Als partners hebben we samen al veel bereikt. Ons partnerschap is solide en betrouwbaar. Niet alleen op professioneel gebied, ook drinken we regelmatig informeel een kop koffie. Dat maakt de samenwerking nog plezieriger en onze band nog hechter. Laten we blijven streven naar succes en groei, zoals we altijd hebben gedaan.”
Betty Tiktak
Manager verkoop | Rodi Media
Topdrukte na promotie bij Rodi
Eén campagne is Suzanne in al die jaren specifiek bijgebleven. “Onlangs is de pilot voor de cursus ‘Zingen voor je Brein’ van start gegaan. Deze cursus is gericht op mensen die kwetsbaarheid van het brein meemaken, denk aan mensen met een burn-out of die een beroerte hebben doorgemaakt. Zo ook onze directeur Lineke, die samen met docent Maartje de Lint de cursus heeft ontwikkeld. Dankzij de promotie via Rodi, waaronder een persoonlijk interview van Patricia met Lineke en Maartje op de voorpagina, bereikten we zóveel mensen dat er inmiddels zelfs een wachtlijst voor de vervolgcursus in september is.”
Dezelfde bedrijfsidentiteit; Beide dicht bij de mensen
Korte lijntjes en een warme, persoonlijke band
Een solide en betrouwbaar partnerschap
Ook adverteren bij Rodi?
Neem vrijblijvend contact op met Betty of een van onze andere media-adviseurs!