Cases - Dutch Dream Slaapcomfort
Promotie nieuwe winkel Dutch Dream Slaapcomfort
Dutch Dream Slaapcomfort is de specialist in de regio Alphen aan den Rijn en Naaldwijk als het gaat om goed slapen. In de vijf winkels, waar alle matrassen en boxsprings persoonlijk getest kunnen worden door klanten, is er voor ieder wat wils. En zo niet? Dan wordt het gewenste product speciaal voor jou op maat gemaakt in de eigen fabriek van Dutch Dream Slaapcomfort in Ter Aar.
Klant
Dutch Dream Slaapcomfort
Dienst
Adverteren en online
Doel van de campagne
Voor de promotie van de nieuwe vestiging in Naaldwijk schakelde vaste klant Dutch Dream Slaapcomfort opnieuw met Rodi Media. Doel? Het verhogen van de omzet en naamsbekendheid van Dutch Dream Slaapcomfort in de regio.
Aanpak
In samenspraak met key account manager Vincent is gekozen voor een crossmediale lokale en regionale campagne bij Rodi Media, waarbij (voorpagina-)advertenties in de huis-aan-huiskranten gecombineerd zijn met een online bannercampagne op nieuwswebsite Rodi.nl. Door deze crossmediale inzet worden diverse doelgroepen bereikt en vergroot Dutch Dream Slaapcomfort de eigen lokale herkenbaarheid. Betty van Dutch Dream Slaapcomfort: “Rodi dekt de hele regio’s Alphen en Naaldwijk. Precies daar waar onze klant zit, dus.” Vincent: “Nieuwsblad Alphen en Nieuwsblad Gouwe Koerier zijn daarbij kwalitatief sterke kranten met een groot bereik en hoge betrokkenheid van de gemeenten. Gecombineerd met opvallende banners op Rodi.nl konden we de lokale en regionale naamsbekendheid van Dutch Dream Slaapcomfort een extra boost geven.”
‘We bereiken meer mensen dankzij Rodi’s crossmediale campagnes’
We bereiken meer mensen dankzij Rodi’s crossmediale campagnes en onze wensen matchen goed met het advies van Vincent van Rodi. Uiteindelijk bleek een langetermijncampagne goed voor ons te werken. We sparren graag met hem.”
Betty | Dutch Dream Slaapcomfort
Resultaat
Uiteindelijk leverde de campagne in plaats van de beoogde 455.000 impressies bijna 500.000 impressies op en werd 70% van de online ingezette advertenties gezien (waar dit zogenaamde viewabilty percentage gemiddeld op 50-60% ligt). De reclame in de kranten viel bij 96% van de mensen uit de regio Alphen op de mat.
'Kwalitatief sterke kranten'
“Nieuwsblad Alphen en Nieuwsblad Gouwe Koerier zijn kwalitatief sterke kranten met een groot bereik en hoge betrokkenheid van de gemeenten. Gecombineerd met opvallende banners op Rodi.nl konden we de lokale en regionale naamsbekendheid van Dutch Dream Slaapcomfort een extra boost geven.”
Vincent
Rodi Media
Tevreden klant
“We bereiken echt meer mensen mede dankzij Rodi’s crossmediale campagnes”, laat Betty van Dutch Dream Slaapcomfort nog weten. De slaapspecialist is los van het campagnesucces ook te spreken over de werkwijze van Vincent. Marketeer Anouk: “Zeker in de coronatijd, toen onze winkels tijdelijk dicht moesten, dacht hij met ons mee. Onze wensen matchen goed met zijn advies. Uiteindelijk bleek een langetermijncampagne goed voor ons te werken. We sparren graag met hem.”
Zichtbaar in de regio van de klant
Kwalitatief sterke kranten met groot lokaal bereik
Hoog viewabilty percentage
Ook adverteren bij Rodi? Neem vrijblijvend contact op met Vincent of een van onze andere media-adviseurs!