Cases - Marketing Zaanstreek
‘Rodi zet graag dat stapje extra’
Vanaf de oprichting van Marketing Zaanstreek zo’n zes jaar geleden, is Rodi Media de vaste mediapartner van de citymarketingstichting. De brede inzetbaarheid van de kanalen van Rodi in combinatie met de fijne verstandhouding tussen beide partijen, maakt Marketing Zaanstreek al jaren een tevreden klant.
Klant
Marketing Zaanstreek
Dienst
Adverteren, online en DTP
“Omdat wij voornamelijk in de inspiratiefase zitten, plaatsen we geen actiegerichte banners, maar zijn we juist blij met de andere vormen van promotie die we bij Rodi kunnen doen”, legt directeur van Marketing Zaanstreek Anneke Wijdogen-Vis uit. “Denk aan leuke acties. Zo konden lezers gratis een route door de Zaanstreek doen als ze onze advertentie in de krant van Rodi lieten zien.”
Persoonlijk contact en flexibiliteit
Het persoonlijke contact met media-adviseur Leo spreekt Anneke ontzettend aan, zo vertelt ze. “De lijntjes zijn kort en Leo is heel flexibel. Bijvoorbeeld als we bepaalde promoties willen doorplaatsen naar online, of als we een campagne of losse advertentie willen doorschuiven.” Ook denkt Leo met liefde mee, aldus Anneke. “Een voorbeeld: na drie jaar Open Monumentendag op dezelfde manier te hebben gepromoot, wilden we dit jaar een andere weg inslaan. Dat doen we met de speciale Open Monumentendag-bijlage die in 2024 bij de krant meegaat. Een idee van Leo. En dankzij hem mogen we met ons beperkte budget voor de promotie van Zaanstad 50 Jaar ook gebruikmaken van de dtp-opties van Rodi. Hij zet graag dat stapje extra, dat geldt overigens ook voor redacteur Dirk, en dat wordt ontzettend gewaardeerd.”
‘Huis-aan-huiskranten, een ontzettend krachtig middel’
"Ik raad Rodi aan voor het grote online bereik van nieuwssite Rodi.nl, maar ook zeker vanwege de hoge oplagen van de kranten. Wij ervaren huis-aan-huisbladen als een ontzettend krachtig middel.”
Anneke Wijdogen-Vis
Directeur bij Marketing Zaanstreek
Media-adviseur Leo herkent zich hierin. “De lijntjes met Marketing Zaanstreek zijn altijd kort, onze band is informeel. Ik hoop de komende jaren nog veel moois met elkaar te mogen bereiken!” Ook Redacteur Dirk beaamt de fijne samenwerking tussen de twee partijen. “Nieuwsblad Zaanstad heeft al jarenlang een trouw partnership met Marketing Zaanstreek. Dat uit zich onder meer in concreet en professioneel verbindingen leggen tijdens de Zaans.nl-netwerkmeetings en het toespelen van tips voor artikelen over wat er speelt in de Zaanstreek. Maar ook in het samen maken van rubrieken als Zaanse Smaakmakers, publiciteit voor 50 jaar Zaanstad of toeristische presentaties. Korte lijnen, snel schakelen in een creatieve, open sfeer zijn tevens een kenmerk van de bijzonder prettige samenwerking.”
‘Korte lijntjes en informele band’
“De lijntjes met Marketing Zaanstreek zijn altijd kort, onze band is informeel. Ik hoop de komende jaren nog veel moois met elkaar te mogen bereiken!”
Leo Griffioen
Media-adviseur
Grote zichtbaarheid in de regio
Anneke zou zeker andere adverteerders aanraden met Rodi in zee te gaan. “Voor het grote online bereik van nieuwssite Rodi.nl, maar ook zeker vanwege de hoge oplagen van de kranten. De perceptie heerst soms dat weinig mensen nog een krant lezen, maar wij ervaren het tegendeel: huis-aan-huisbladen zijn een ontzettend krachtig middel. Omdat ik zelf ook een column in Nieuwsblad Zaanstad schrijf is de zichtbaarheid van onze acties en promoties goed meetbaar. Alleen al het voorbeeld van de oproep aan lezers te doneren aan de Kledingbank, waar gigantisch veel mensen op afkwamen, is daarvan het levende bewijs.”
Samenwerking bomvol creativiteit en flexibiliteit
Groot bereik van huis-aan-huis, een ontzettend krachtig middel
Zichtbaarheid van de campagnes goed meetbaar