Nieuw en toch vertrouwd: Uitgeverij West Media en zijn huis-aan-huisbladen in nieuw jasje
De Rodi Groep ontwikkelt door. Zo kregen Rodi Rotatiedruk, Rodi Verspreiding, Rodi Media en de huis-aan-huisbladen van Rodi Media begin dit jaar al een restyling. En ook Uitgeverij West Media – sinds 3 jaar onderdeel van de Rodi Groep – onderging een make-over! Graag stellen we je voor aan Rodi West Media.
“De afgelopen jaren hebben we als bedrijf grote stappen gemaakt, vooral op het gebied van online”, vertelt Rick de Vroom, directeur van Rodi West Media. “Als onderdeel van de Rodi Groep doen we dat via onze regio’s op Rodi.nl en de bijbehorende socials. Het is daarom een logische stap om het woord ‘uitgeverij’ – dat vooral aan papier doet denken – te laten vallen, en de naam van onze nieuwssite Rodi.nl aan ons merk toe te voegen. Daarom wordt onze nieuwe naam ‘Rodi West Media’.”
Net als bij Rodi Media hebben ook de huis-aan-huiskranten van West Media een grootse make-over gehad. Vanaf volgende week is ‘Uitgeverij West Media’ vervangen door ‘Rodi West Media’. Ook de namen van de huis-aan-huisbladen veranderen mee, bijvoorbeeld naar Nieuwsblad Westland, Nieuwsblad Den Haag en Nieuwsblad Schiedam. Het West Media-groen en -blauw is daarbij opgefrist. En ook de link naar Rodi.nl wordt nu – net als bij de huis-aan-huiskranten in Noord-Holland – gelegd in het design van het blad. Tot slot herken je zowel de nieuwsbladen in Noord-Holland als in Zuid-Holland voortaan aan hetzelfde herkenbare logo. Het logo waarin de heraut Rodi, dé brenger van het laatste lokale nieuws, centraal staat.
‘Vernieuwd maar trots op onze roots’
Directeur Rick de Vroom: “We zijn al drie jaar trots onderdeel van de Rodi Groep en passen met deze make-over beter in het geheel. Toch vergeten we onze West Media-roots zeker niet. We blijven dezelfde ijzersterke lokale producten maken – in print en online, die nu compleet met elkaar verweven zijn. En we doen dat nog steeds met dezelfde geweldige mensen. Maar dan wel in dit nieuwe jasje, waardoor we meer duidelijkheid scheppen voor onze lezers en adverteerders nog beter kunnen bedienen. Vanaf nu is Rodi dé naam op het gebied van lokaal nieuws en lokaal adverteren.”
Algemeen directeur Rodi Groep Niels Ackermans: “De vernieuwingen benadrukken het crossmediale karakter van de lokale nieuwsbladen die, met de nieuwe lay-out en naamvoering, print en online naadloos met elkaar verbindt.” De transformatie symboliseert de sterke link met de Rodi Groep, terwijl de collega’s in Zuid-Holland trots blijven op de identiteit van West Media.”