Rodi Media zet met nieuwe directie volgende stap

Dick Ranzijn, Niels Ackermans en Matthijs Malipaard vormen vanaf heden de nieuwe directie van Rodi Media. Dick Ranzijn blijft Algemeen Directeur. Niels Ackermans en Matthijs Malipaard worden eindverantwoordelijk voor Rodi Media (Uitgeverij) en worden Directeur Uitgeverij. Samen geven zij leiding aan het bedrijf dat Dick Ranzijn sr. in 1970 oprichtte met één huis-aan-huiskrant ‘De Koerier’ en uitgroeide tot een multimediaal mediabedrijf met 24 lokale nieuwsbladen, websites en social media-kanalen voor crossmediale mogelijkheden.

“De laatste jaren heeft Rodi Media zich online ontwikkeld en bereiken we lezers naast print ook via websites, social media kanalen, B2B-magazines en de nieuwsbrieven. Hiermee bieden we onze klanten lokale, crossmediale mogelijkheden”, zegt Dick Ranzijn. “De koers die we ingezet hebben, blijven we volgen en ontwikkelen. We investeren in digitale kennis, maar de kracht van print vergeten we zeker niet. Zo namen we afscheid van onze zondagskranten om met nieuwsbladen op gemeenteniveau nog lokaler te zijn. Met een totale oplage van ruim 650.000 exemplaren in Noord-Holland hebben we een enorm bereik. Juist in coronatijden werd de kracht van een nieuwswaardige huis-aan-huiskrant onderstreept. Naast onze print-campagnes bieden we ook digitale-, multimediale- campagnes aan. Dit is wat onze klanten vragen en wat wij kunnen bieden. Hierdoor kijken we met vertrouwen naar de toekomst, want de combinatie van online en print is waar onze toekomst ligt en wij zijn er klaar voor!”

Rodi Media, trotse uitgever van lokale media in Noord-Holland, zet zich al 42 jaar in om inwoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties met elkaar te verbinden via lokale communicatie. Wij koesteren en inspireren onze lokale samenleving en laten deze bloeien.