Pauline - Online Marketeer Rodi Media

Kijkje in de Rodi-keuken: Marketing aan het woord

In deze rubriek geven we jou een exclusief kijkje in de Rodi-keuken! Wat houdt ons bezig? Dit keer een dag uit het leven van Pauline Rep, Online Marketeer.

Fijn je te spreken, Pauline! Wat doe jij precies bij Rodi?

“Ja, leuk dat ik wat mag vertellen! Ik ben de Online Marketeer van Rodi en daarmee verantwoordelijk voor (het vergroten van) het online bereik en verkeer. Zo ben ik de specialist in het opstellen, monitoren en rapporteren van onze online campagnes. Daarnaast zorg ik ervoor dat het bereik van onze nieuwsbrieven wordt verhoogd, bijvoorbeeld door leuke winacties op te zetten. Ik controleer onze website – voor- én achterkant – dagelijks in de functionaliteiten. En ik ben daarbij binnen Rodi de expert als het gaat om het analyseren van onze online bereikcijfers met tools als Google Analytics – en het spotten van kansen voor het verhogen van ons websiteverkeer.”

Waarom is deze functie helemaal ‘jouw ding’?

“Tegenwoordig móét je online aanwezig zijn als organisatie. Ik ben gespecialiseerd in digitale marketing en daarbij zijn creativiteit en cijfers ook ‘mijn ding’. In deze functie kan ik die passies combineren: het monitoren en kansen zien aan de hand van data, maar ook zelf creatief bezig zijn in bijvoorbeeld het verbeteren van campagnes en het opzetten van leuke winacties.”

Wat is je mooiste herinnering bij Rodi?

“De Rodi Première 2023! We hebben dit jaar een complete restyling doorgevoerd. Rodi heeft hiermee een frisse en toekomstbestendige look gekregen, zowel de kranten als bijvoorbeeld Rodi.nl. Al onze kanalen zijn daarmee nu echt één geheel. Daar mogen we heel trots op zijn! Achter de schermen is hard gewerkt aan deze restyling, daarom is mijn mooiste herinnering de Rodi Première. Toen werd onze make-over eindelijk naar buiten gebracht en hebben we met Rodi een hele grote mooie stap richting de toekomst gemaakt.”

Logisch dat enthousiasme, hoor! Wat maakt het werken voor Rodi nog meer zo leuk?

“De collega’s. Het klinkt heel afgezaagd, maar binnen Rodi zijn we echt net één familie, het is een echt familiebedrijf. In de wandelgangen maak je dagelijks met diverse collega’s een praatje. We kijken uiteindelijk allemaal dezelfde kant op en dat is te voelen. Het is een informele sfeer en we hebben regelmatig leuke activiteiten waardoor je elkaar ook spreekt zonder dat het over het werk gaat. Dat maakt de band nog sterker.”

Lees ook: