Branded content: uw merk, goed in beeld

Consumenten worden tegenwoordig overspoeld met informatie. Via traditionele kanalen zoals print, maar ook via sociale media. Voor bedrijven en organisaties wordt het steeds lastiger om op te vallen in deze dagelijkse informatie-overload. Wil je effectief lokaal en regionaal adverteren bij een gericht publiek? Met branded content breng je jouw merk overal goed in beeld – inclusief online promotie via de juiste kanalen.

1/4 PAGINA
€ 250 vanaf prijs
Artikel o.b.v. interview met redacteur
1 Foto gemaakt door fotograaf
Publicatie in één van onze kranten
Publicatie op één gemeente van www.rodi.nl
Meer edities? 10% korting bij 2-3 edities, 4-5 edities 15% korting
VRAAG AAN!
1/2 PAGINA
€ 450 vanaf prijs
Artikel o.b.v. interview met redacteur
1 Foto gemaakt door fotograaf
Publicatie in één van onze kranten
Publicatie op één gemeente van
www.rodi.nl
Meer edities? 10% korting bij 2-3 edities, 4-5 edities 15% korting
VRAAG AAN!

Wat is branded content?

Door de onophoudelijke stroom aan nieuws, advertenties en andere zakelijke uitingen raken mensen langzamerhand het overzicht kwijt. Het aanbod is immers bijna oneindig. Branded content bied je de mogelijkheid uw verhaal inspirerend over te brengen aan je doelgroep. Mogelijk heb je al eens van de term gehoord, maar wat is branded content nu precies? Deze artikelen vrij vertaald ‘door een merk of bedrijf gesponsorde content’ is een zakelijk (betaald) verhaal met inhoud.

Bij deze wijze van adverteren is de insteek niet ‘plat’ commercieel (‘Koop bij Bakker Hendriks!’), maar gaan bedrijven en merken dieper in op het product of de dienst, de merkbeleving en de merkbelofte. Deze manier van marketing integreert het merk op natuurlijke wijze in content en uitingen. De insteek van een branded-artikel kan bijvoorbeeld zijn ‘Bakker Hendriks bestaat 50 jaar’ of een indrukwekkend of opmerkelijk verhaal achter je organisatie (‘Vijfde generatie aan het roer bij Bakker Hendriks’).

Opvallen in zoekmachines en op social media

Branded content betekent kwalitatieve aandacht voor je bedrijf. Zo maak je met jouw boodschap meer en langer impact op jou doelgroep en potentiële klanten. Consumenten die tegenwoordig al zóveel te kiezen hebben. Juist daarom raden wij je aan deze ‘brand stories’ ook online door te plaatsen.

Merkverhalen versterken jeonlinepositie in zoekmachines en helpen je bij het bevestigen van jouw bedrijf als autoriteit in je branche – én uiteindelijk bij een toename van het aantal websitebezoeken.Doordat deze zakelijke artikelen een minder nadrukkelijke commerciële insteek hebben, wijst de praktijk uit dat het delen van branded content op sociale media over het algemeen tot meer interacties, shares en likes leidt.

Branded content en de uitgaven van Rodi Media

Klinkt bovenstaand veelbelovend? Dan bent je bij Rodi Media aan het juiste adres. Onze lokale en regionale platforms hebben zowel in print als online een sterke offline en online reputatie. Dat komt het succes van jouw branded content-campagne natuurlijk alleen maar ten goede.
Kies je voor branded content, dan zijn er twee opties. Je content wordt geplaatst in onze huis-aan-huisbladen en op onze onlinekanalen.

1. Een van onze vakkundige redacteuren neemt een interview je af. Je laat jouw persbericht of artikel dus door de redacteur schrijven. Deze redacteur zorgt ook dat de content SEO-proof geschreven wordt, oftewel dat je zo goed mogelijk vindbaar bent in Google en andere zoekmachines. Ook wordt een foto gemaakt door een van onze professionele fotografen voor extra impact op je klanten.

2. Je kunt ook zelf een stuk tekst en passend beeld aanleveren. De betreffende redacteur beoordeelt het artikel en redigeert nog waar nodig om het artikel geschikt te maken voor publicatie.

De content wordt in beide gevallen niet getoond tussen de commerciële berichten en advertorials, maar krijgt een (meer prominente) plek in het reguliere nieuwsoverzicht in de Rodi Media-uitgaven en op de nieuwswebsite van Rodi.

Voordelen branded content

  • Je verhaal heeft inhoud, wordt beter gelezen dan een ‘platte’ commerciële boodschap en creëert zo meer impact
  • De content wordt SEO-proof geschreven
  • Door te kiezen voor de combinatie print + online versterkt jeje boodschap
  • Artikelen worden vaker gedeeld binnen de doelgroep
  • Zoekmachines zullen je website sneller als autoriteit zien
  • Jouw artikel of campagne krijgt een prominente plek in onze kranten en op de online kanalen

Extra impact creëren met adverteren

Wil je het effect van jouwbranded content-campagne bij Rodi Media nog een extra boost geven? Combineer branded content dan met bijvoorbeeld display advertising, advertorial of een partnerbijdrage. Ook zijn er genoeg mogelijkheden voor het online adverteren. Onze media-adviseurs denken graag met jouw mee.

Wens je naast publicatie in print + website ook doorplaatsing op onze social-media-kanalen en/of in de nieuwsbrief? Vraag dan gerust naar de mogelijkheden.

BEKIJK OOK ONZE ANDERE PRODUCTEN