Digitaal adverteren in nieuwsbrief

Anno 2022 worden consumenten overspoeld met informatie. Via traditionele kanalen zoals print, maar ook via bijvoorbeeld sociale media. Hoe zorg je dat je nog opvalt tussen al deze andere berichten? Door lokaal en regionaal te adverteren in de nieuwsbrief van Rodi! Onze lokale en regionale nieuwsbrieven worden regelmatig verstuurd naar een groot aantal abonnees. Zo bereik je precies de doelgroep die u beoogt voor jouw product of dienst

Lokaal adverteren via de Rodi-nieuwsbrief

Veel adverteerders kiezen bij Rodi Media voor niet alleen promotie in de krant, maar ook voor een extra groot bereik met hun zakelijke verhaal via onze online kanalen. Zo wordt commerciële content van onze klanten regelmatig doorgeplaatst in onze wekelijkse lokale en regionale nieuwsbrieven.

De kracht van de combinatie van alle Rodi-kanalen en contentvormen, zoals branded content, een advertorial of partnerbijdrage, geeft de impact van uw verhaal dus een enorme boost, zo leert de ervaring. Zoomen we in op onze nieuwsbrieven, dan zijn we er trots op te melden dat deze wekelijks door honderden tot duizenden abonnees (maandelijks gemiddeld 13.000 keer geopend) – en voor jouw dus potentiële klanten – gelezen worden.

Bij Rodi Media kun je kiezen voor twee manieren van adverteren in een nieuwsbrief:
1. Een doorgeplaatst artikel (branded content of partnerbijdrage)
2. Een banner

Nieuwsbriefpromotie: doorgeplaatst artikel

Daar waar een adverteren in de nieuwsbrief via een banner goed opvalt vanwege de kleurrijke en aantrekkelijke opmaak, kan promotie in de vorm van een regulier artikel juist extra goed gelezen worden vanwege de redactionele uitstraling. Promoot je jouw bedrijf of verhaal al bij Rodi Media via branded content of een partnerbijdrage? Dan krijg je van onze media-adviseur de keuze ook de nieuwsbrief hierbij mee te nemen voor een extra sterk effect van uw campagne.

Voordelen van het plaatsen van jouw banner in een of meerdere Rodi-nieuwsbrieven zijn:

  • Je artikel wordt serieus genomen vanwege de redactionele uitstraling
  • Je bereikt precies de lokale doelgroep die je beoogt
  • Je kiest zelf de positie in de krant (op basis van beschikbaarheid)
  • In het geval van branded content bepaal je zelf de inhoud van het artikel
  • Door te kiezen voor de combinatie print + online versterk je jouw boodschap

Graag geven we je een voorbeeld van een partnerbijdrage (Bakkerij Jansen) en branded content (sportschoolhouder) in een Rodi-nieuwsbrief.

 

Nieuwsbriefadvertentie via een banner

Naast display advertising – waarbij jouw opvallende banner op een prominente plek op Rodi.nl komt – kan je ook een banner in een of meerdere van onze lokale en regionale nieuwsbrieven laten plaatsen. Klikken de lezers hierop, dan komen zij direct terecht op de website waar je ze graag naartoe verwijst. Dat kan de hoofdwebsite zijn, maar bijvoorbeeld ook een speciale landingspagina (vaak gebruikt bij evenementen of een tijdelijke actie).

Voordelen van het adverteren in een nieuwsbrief met banners zijn:

  • Je banner krijgt een prominente plek tussen de overige content
  • Je bereikt precies de lokale doelgroep die u beoogt
  • Jouw potentiële klanten komen direct op jouw gewenste website terecht
  • Je bepaalt de inhoud – zowel tekstueel als wat betreft beeld (in samenwerking met onze DTP-afdeling)
  • Door te kiezen voor de combinatie print + online versterkt jejouw boodschap

Voorbeeld van banner in een Rodi-nieuwsbrief:

 

Kosten plaatsing in nieuwsbrief

Hoe dien je de input voor de banner(s) aan te leveren? Kijk voor de aanleverspecificaties op rodimedia.nl/aanleverspecificaties. Laat je het opmaken van de banner liever aan ons over? Voor € 85,- zorgen wij dat deze helemaal voldoet aan jouw wensen.

BEKIJK OOK ONZE ANDERE PRODUCTEN