adverteren zomer

Promotie in de zomer: 6 voordelen voor jou als adverteerder!

Ook de zomer is een goed moment om te adverteren! Weten waarom? Dat leggen we je graag uit in dit blog! Hoezo komkommertijd?
De zomervakantie wordt traditioneel gezien als een lastige periode als het gaat om het bereiken van jouw beoogde publiek als adverteerder. Maar niets is minder waar. Want in de zomer heeft je doelgroep júíst meer tijd om jouw boodschap beter tot zich te nemen! Geen afleiding van werkprojecten, kinderen die naar school moeten of andere vormen van de ‘waan van de dag’. Nee, adverteren in de zomer is hét moment voor jou als adverteerder om je doelgroep aan te spreken!

6 voordelen zomers adverteren

Waarom adverteren in de zomer? We geven je 6 redenen:

  1. Je klanten hebben alle tijd zich in nieuwe producten of diensten te verdiepen.
  2. Hoewel veel Nederlanders zich zomers loskoppelen van werk, blijven de meesten gedurende hun vakantie wél actief op digitale media. Daar moet je dus zijn!
  3. Niet iedereen gaat in dezelfde periode met vakantie, waardoor er altijd een doelgroep is om je op te richten.
  4. Als adverteerder val je sneller op, aangezien concurrenten zich vaak niet bewust zijn van de voordelen van de promotievoordelen in de zomer.
  5. De zomer zit vol momenten om als adverteerder slim op in te spelen. Denk aan diverse evenementen, braderieën en het vaak stabiele mooie weer.
  6. In de zomer zullen velen zich óók alvast voorbereiden op het najaar. Helemaal niet gek dus om voor je eindejaarscampagne zomers alvast de eerste zaadjes te planten.

Dus, komkommertijd?

Zeker niet! Adverteer (zomers) bij Rodi en je profiteert van deze voordelen:

  • Onze kanalen bereiken precies díé specifieke lokale doelgroep die jij wil aanspreken.
  • Met een crossmediale campagne zorg je dat je juist in de zomer overal goed zichtbaar bent en je doelgroep niet meer om jou heen kan. Via promotie in onze huis-aan-huisbladen, op het wekelijks in bereik stijgende Rodi.nl of via een van onze goed gelezen digitale nieuwsbrieven. Zo kies je uit een banner (Display Advertising), professioneel opgemaakte advertentie in de krant, een Advertorial, effectief Branded Content-stuk of de veel afgenomen Partnerbijdrage. Of je combineert deze voor een nog grootser resultaat!
  • Onze media-adviseurs hebben jarenlange ervaring met lokale ondernemers en weten dus precies wat voor jou als adverteerder het beste werkt.

Meer weten over (zomers) adverteren bij Rodi? Neem dan – altijd vrijblijvend – contact op met een van onze media-adviseurs via advies@rodi.nl of via 0226-333311.