Bij Rodi Media werken is elke dag een feestje. Dat kunnen onze medewerkers beamen. Dit keer stellen we media-adviseur Rosanne aan je voor! Hoe ziet haar week eruit? En waarvan krijgt zij als media-adviseur dagelijks weer volop nieuwe energie?

Al ruim 40 jaar is Rodi Media niet meer weg te denken in de wereld van het lokale nieuws. Het geheim van dat succes zit ‘m mede in het team. Niet voor niets worden werkjubilea van 12.5, 20 of zelfs 30 jaar met gemak gehaald, en is het al vaker gebeurd dat andere collega’s na vertrek uiteindelijk toch weer terugverlangden naar het vertrouwde honk bij de Rodi-familie.

Dit keer vertelt media-adviseur Rosanne hoe haar werkweek er bij Rodi Media uitziet.

MAANDAG
“Ik hou van overzicht en dus begin ik mijn werkweek meestal met het bijwerken van mijn mail en administratie. Daarna maak ik graag tijd voor mijn collega’s. Natuurlijk hebben we het over de bijzonderheden voor de komende week, maar ook is er altijd ruimte voor een informeler praatje over hoe ieders weekend was bijvoorbeeld. Dat vinden we net zo belangrijk! ’s Middags bel ik vaak met wat klanten om ook met hen bij te praten – dat persoonlijke contact wordt altijd enorm gewaardeerd. Niet voor niets hebben we vele klanten die al jaren fijn zaken met ons doen!”

DINSDAG
“Dinsdags gebruik ik vaak om fysiek langs te gaan bij mijn klanten. Ik wil natuurlijk wel weten of alles nog naar wens is en waar ik eventueel nog kan helpen. Met een goed gevoel stort ik me bij terugkomst op kantoor op nieuwe markten, want er zijn nog genoeg lokale ondernemers die baat kunnen hebben bij wat we bij Rodi te bieden hebben! Als ik aan het eind van de dag weer een aantal nieuwsgierige ondernemers een offerte mag sturen, is mijn dag geslaagd.”

WOENSDAG
“Vandaag sluiten de huis-aan-huisbladen waar ik medeverantwoordelijk voor ben. Deze dag werk ik dan ook veel samen met DTP en redactie om straks de mooiste kranten bij de drukker te kunnen afleveren. Die dynamiek is heel fijn. We bespreken samen de indeling en ik zorg dat de belangrijkste klanten een mooie prominente plek krijgen met hun advertentie of redactionele tekst en bijbehorende aansprekende afbeelding. Waar gewenst plaatsen we deze content ook door op onze sites en in de nieuwsbrief. Ook lokale ondernemers die last minute nog willen profiteren van het netwerk van onze kranten en sites, proberen we nog een mooie uiting te geven. Vanwege de deadline zit het werktempo er vandaag goed in, wat maakt dat ik ’s avonds moe maar tegelijkertijd ook vol adrenaline op mijn bank plof. Weer wat klanten blij gemaakt met wat extra aandacht in de regio!”

DONDERDAG
“Vanwege een groot evenement in de regio, stort ik me deze ochtend op het uitwerken van een mediapartnerschap voor deze klant. Rodi heeft al vaak bewezen dat we dé place to be zijn als het gaat om marketing rondom lokale events, dus ook deze klant gaan we weer blij maken met ons aanbod. Na de lunch boek ik nog wat orders in voor de komende week – zowel online als voor de huis-aan-huisbladen (die combi werkt het best, weten inmiddels ook veel lokale ondernemers). Ook check ik of er nog bijzonderheden zijn. Hebben we bijvoorbeeld weer een special, zoals Duurzaam of Wonen? Hiervoor gebruiken we ook een contentkalender zodat we vooruit kunnen plannen, maar soms wordt een special last minute ingeboekt. Volle bak vooruit dan, en natuurlijk ben ik extra trots als we ook deze weer met de diverse afdelingen tot een succes hebben kunnen maken. Ik sluit de dag af met een teamvergadering waarin de laatste ontwikkelingen binnen het bedrijf worden besproken, die openheid is heel prettig. Tot slot laat ik me nog inspireren door de weekendplannen van mijn collega’s – en dan is het tijd om weer op te laden voor een nieuwe, succesvolle en gezellige werkweek!”