Rodi Rotatiedruk Martijn vertelt

Martijn (Quality Manager bij Rodi Rotatiedruk) aan het woord

In deze rubriek geven we jou een exclusief kijkje in de Rodi-keuken! Wat houdt ons bezig? Dit keer een dag uit het leven van Martijn Sterk, Quality Manager bij Rodi Rotatiedruk. 

Hoi Martijn! Kun je vertellen wat jouw rol is bij Rodi?

Als Quality Manager bij Rodi Rotatiedruk schep ik de voorwaarden voor een zo stabiel mogelijk productieproces. De focus ligt daarbij op de verbruiksartikelen, zoals papier, inkt en druktechnische afstellingen. We zoeken – samen met leveranciers – voortdurend naar duurzame alternatieven. Zo testen we met inkten die milieuvriendelijk en toekomstbestendig zijn. Tot slot ontwikkelden we een revolutionaire machine voor het hergebruiken van water voor onze drukplaten. Ik bewaak dus de efficiency en kwaliteit van onze eindproducten in de breedste zin van het woord. 

Waarom past deze functie zo goed bij je?

“Ik ben iemand die van actie houdt en out-of-the-box denkt. Soms moet je met weinig tot een oplossing komen, ik kan wel zeggen dat ik die flexibiliteit en dat aanpassingsvermogen bezit. Eigenlijk ben ik een ‘troubleshooter’, ik zorg voor structuur in de chaos die het werk soms met zich meebrengt. De oplossingen die je dan uiteindelijk vindt, in overleg met collega’s en leveranciers, geven een kick.” 

Wat is je mooiste herinnering bij Rodi?

“Dat is toch wel de heropening van onze drukkerij in Diemen na vier maanden verbouwing in 2014. We kochten destijds een concurrerende drukkerij op, verhuisden de pers en voegden die samen met onze eigen pers. En daarna het eindresultaat – een drukkerij van ongekend formaat – presenteren aan de drukwereld, dat was echt gaaf!”  

Wat maakt het werken voor Rodi zo leuk?

“Bij Rodi kennen we korte lijnen en is er – hoe cliché het ook klinkt – echt ruimte voor eigen invloed en initiatief. Je krijgt veel vertrouwen in wat je kunt, dat maakt Rodi een mooie werkgever.” 

Wil je zelf nog iets kwijt? Pak je moment!

“Dat drukwerk in deze tijden van digitalisering niet te onderschatten valt. Drukwerk is al sinds jaar en dag, ruim voor de komst van internet, de grootste bron van nieuws en kennis. Niet voor niets worden huis-aan-huismedia – ook online – nog massaal gelezen (blijkt uit NMO-onderzoek). En de omzet die Rodi nog in print maakt en de mooie drukopdrachten die we ook van externen krijgen, onderschrijft dat des te meer. Ik ben trots op het mooie vak waarin ik al jaren met plezier mag werken!” 
 

Lees ook:
Ellen Goeree (Manager P&O) aan het woord
André (Technische Dienst) aan het woord