Maatschappelijke betrokkenheid van Rodi Media
Maatschappelijke betrokkenheid van Rodi Media
Bij Rodi Media draait alles om mensen. Van onze trouwe lezers tot partners en ons eigen personeel: we geven onze mensen graag extra aandacht. En zo dragen we ook de lokale maatschappij een warm hart toe. De verbinding leggen tussen inwoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties, dát is waar we bij Rodi Media voor staan.
Hoe ziet dat er dan uit? We schetsen graag enkele samenwerkingen waar we trots op zijn en met een warm gevoel op terugkijken.
Cool kunst en cultuur
Zo slaan we bij Rodi Media al jaren succesvol de handen ineen met Cool kunst en cultuur in Heerhugowaard met communicatie over precies dát waar de inwoners uit Dijk en Waard behoefte aan hebben. Marketingmanager van Cool kunst en cultuur Suzanne Boers: “Van persoonlijke verhalen tot nieuwe voorstellingen en winacties: Rodi spreekt onze taal. De Nieuwsbladen worden graag gelezen, horen we terug van onze bezoekers.” Een win-winsituatie dus.
Politiek nieuws Haarlem
Ook in Haarlem is Rodi Media maatschappelijk, duurzaam, en politiek betrokken. Nieuwsblad Haarlem is als enige weekblad in de regio voor de gemeente hét podium voor de communicatie rondom deze pijlers. Zo zijn we partner van Politiek Café Haarlem: een maandelijks debat met raadsleden uit de gemeente. Zij worden ondervraagd door journalisten (waaronder een van onze eigen verslaggevers) over wat speelt in de Haarlemse politieke arena.
Sociale ontwikkelbedrijf in Alphen
Wat zuidelijker vinden we de gemeente Alphen aan den Rijn, waar Rodi Media ook actief is. Hier zoeken we regelmatig de samenwerking op met maatschappelijke instanties, die via de online én offline lokale platforms van Rodi in de regio Alphen een nog groter publiek bereiken. Wat dacht je van Rijnvicus? Het is hét innovatieve sociaal ontwikkelbedrijf van de gemeenten Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop. Bij Rijnvicus zijn medewerkers met (voorlopige) afstand tot de arbeidsmarkt inzetbaar voor de breedste klussen: van verpakkingswerkzaamheden tot groenonderhoud of catering. Via Rodi krijgen zij de aandacht die ze verdienen!
Lokaal betrokken tot aan de directie
Ook directeur Matthijs Malipaard zet, net als zijn Rodi-collega’s, altijd graag een stapje extra voor de (lokale) maatschappij. In zijn laatste jaar als lid van JCI Heerhugowaard was hij voorzitter van deze serviceclub, waar hij zes jaar lang met plezier deel van uitmaakte. Ook in 2023 organiseerde JCI Heerhugowaard weer een succesvolle Heerhugowaard Cityrun – inclusief Rodi Businessrun. En zo werden eind vorig jaar weer speculaaspoppen voor collega’s binnen de Rodi Groep afgenomen. De opbrengst kwam ten goede aan Heliomare.
Aanvullend is Rodi Media sinds 2023 officieel mediapartner van Wensenambulance Noord Holland. Doel is om de mediakanalen – waaronder print, online en socials – in te zetten om de naamsbekendheid van Stichting Wensen Ambulance Noord-Holland te vergroten.
Toekomstig talent
Naast het lokale goede doel draagt de Rodi ook aanstormend talent een warm hart toe. Zo worden er geregeld gastcolleges (vanuit de directie en afdeling Marketing bijvoorbeeld) gegeven voor hbo-studenten. Ook zijn we regelmatig te vinden op stagemarkten in de regio en ondersteunen we alumni-events. Tot slot geeft Rodi studenten regelmatig een exclusief kijkje in de keuken van onze uitgeverij en drukkerij. Zijn ze enthousiast? Dan gaan we graag met hen in gesprek over ons ruime aanbod stageplaatsen.
Weten hoe de Rodi Groep nog meer maatschappelijk verantwoord onderneemt? Blader dan eens door ons MVO-verslag!